Monday, January 24, 2011

my own :)

sejuta rasa hati
bab 1




memang .. aku sangkakan hidup aku ini seindah bagaikan pelangi .Namun aku tak pasti apa agi dugaan yang bakal aku tempuhi. Aku hanya lah manusia biasa ,tidak dapat menduga apa yang berlaku dalam hidupku.aku merasakan hidup ku bagai kaca yang bakal terhempas,sedih mambayangi jiwa ku dalam diriku. Hidup aku tak seindah permata ,tak secantik pelangi .bukan aku cacat bukan lah aku tidak mempunyai wajah yg sempurna diberikan olehNya,cuma hidup aku yg amat aku sakiti,amat aku membenci ini lah membuatkan hidupku penuh dengan satu kekesalan .Namun begitu ,jika ini dinamakan takdir dan ketentuan yang diberikan oleh Nya,aku terima walau perit yang aku rasakan .
permulaannya disebabkan 'dia' .cinta pandang pertama bagaikan seorang gadis bertemu teruna nya.alangkah bahagianya hidup aku bila bertemu dengannya .Cinta yang amat kuat dan kesetiaan terhadap dirinya membuatkan aku alpa dan tidak berfikir dua kali mengetahui asal usul keluarganya.'dia' punya segalanya.kereta mewah bagaikan mempunyai pekerjaan yang ama bepangkat tinggi ,gaya segak yang menawan hati mana mana saja wanita yang melihatnya.Ia,dia lah segalanya.walau dulu ,aku pernah punya perasaan pada seorang lelaki sebelum dia ,namun cinta aku ini ditolak .namun aku tabah akan segalanya.lebih menyakitkan seluruh jiwa raga aku ini,faiz seorang lelaki yang aku anggap segalanya berakhir .aku menerima kad jemputan perkhahwinan dari seorang teman baik ku,deanna.alangah terkejut hati aku ,bagaikan api yang amat membara ,aku melihat tertera nama faiz di kad yang diberi oleh teman baikki.ya allah !memang cukup apa yang aku rasakan ini !sakit bukan kepalang .cukup lagi menyakitkan bahawa deanna tahu dari mula lagi aku menyimpan satu perasaan terhadap faiz.ini lah dugaan pertama yang harus aku alami dalm hidupku ini .

No comments:

Post a Comment